Performance marketing – czy warto się na niego zdecydować?

Performance marketing – czy warto się na niego zdecydować?

Performance marketing to termin cieszący się coraz większą popularnością. Wiele osób po dziś dzień nie wie jednak, co dokładnie on oznacza. Co warto o nim wiedzieć i dlaczego jest on tak istotny?

Czym jest performance marketing?

Performance marketing, czyli popularny marketing efektywnościowy, to specjalny zestaw działań, którego zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do zrobienia określonej czynności. Performance marketing może być realizowany na różnych płaszczyznach, jednak w większości przypadków ma on na celu wejście na daną stronę czy kliknięcie w baner. Taka forma marketingu ma bardzo szerokie spektrum walorów, a jej znakiem rozpoznawczym jest duża opłacalność pod kątem finansowym. Reklamodawca płaci bowiem dopiero wtedy, gdy odbiorca wykona określoną akcję. Sprawia to, że ryzyko niepowodzenia jest w tym przypadku zredukowane do absolutnego minimum. Dzięki temu performance marketing jest coraz częściej wykorzystywany jako bodziec mający zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia danej strony i zrobienia na niej zakupów. 

Jakie są cele performance marketingu?

W większości przypadków nadrzędnym celem performance marketingu jest zwiększenie sprzedaży i poprawienie przychodów w swoim sklepie internetowym. Patent ten jest więc stosowany przede wszystkim przez osoby, które narzekają na niewielką liczbę transakcji i nie mogą rozwinąć na dobre swojej działalności. Wiele firm korzysta również z performance marketingu po to, aby zachęcić internautów do wypełniania ankiet czy rejestracji w danym serwisie. Istotnym celem marketingu efektywnościowego jest również zapisanie klienta do newslettera czy subskrypcja profilu w mediach społecznościowych. Cele performance marketingu mogą być zgoła odmienne, jednak w większości przypadków stoją za nimi czynniki finansowe. Dzięki tej metodzie można bowiem szybko i skutecznie powiększyć swoje przychody, nie narażając się równocześnie na duże ryzyko utraty swojego kapitału. 

Jakie są zalety performance marketingu?

Lista zalet marketingu efektywnościowego jest bardzo długa. Jego głównym walorem jest spora elastyczność, która sprawia, że można łatwo dopasować go do oczekiwań klienta. Performance marketing jest również bardzo transparentny i przeważnie daje szybkie oraz wymierne efekty. W odróżnieniu od standardowych form marketingu, jest on obarczony bardzo niewielkim ryzykiem i w większości przypadków przynosi same korzyści. Jest on świetną inwestycją dla wszystkich osób, które chcą skutecznie rozwinąć swój sklep bądź stronę internetową. Decydując się na performance marketing, odczucie niedosytu jest praktycznie niemożliwe, ponieważ metoda ta niemal zawsze daje wyraźne efekty. Sprawia to, że jest ona powszechnie polecana oraz rekomendowana. 

Dodaj komentarz