Zarządzanie przedsiębiorstwem. 4 fatalne błędy, których należy unikać.

Zarządzanie przedsiębiorstwem. 4 fatalne błędy, których należy unikać.

Prowadzenie firmy i dbanie o jej rozwój nie jest zadaniem oczywistym. Jesteś stale w biegu, aby znaleźć nowych klientów i zmaksymalizować swoją rentowność. Masz do czynienia z konkurencyjnym rynkiem, na którym najmniejszy błąd może Cię drogo kosztować. Nie wspominając o obowiązkach regulacyjnych i podatkowych, dostosowaniu marketingu do nowych trendów i zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Krótko mówiąc, nie masz czasu do stracenia! To właśnie w okresach wzmożonego ruchu ludzie najczęściej popełniają duże, szkodliwe błędy w zarządzaniu firmą. Oczywiście istnieje wiele powodów, dla których firma upada, w tym czynniki niezależne od jej założycieli. Ale co zaskakujące, istnieją powszechne błędy, które przedsiębiorcy popełniają, a które sabotują ich własny sukces.
Aby odnieść sukces, musisz skupić się na tym, czym trzeba zarządzać w pierwszej kolejności i nie dopuścić do piętrzenia się problemów. W rzeczywistości jedynym żalem przedsiębiorców, którzy zbankrutowali, jest to, że nie wiedzieli, jak uniknąć tych błędów tak wcześnie, jak to możliwe.

1. Najbardziej klasyczny błąd w zarządzaniu: brak strategii marketingowej.

Nawet jeśli Twoja firma radzi sobie dobrze dzisiaj, musisz upewnić się, że jest w stanie przyciągnąć nowych klientów (jednocześnie robiąc wszystko, aby nie stracić tych, których już pozyskałeś), aby zapewnić stabilny i stały strumień przychodów w przyszłości. Jednym z najczęstszych błędów w zarządzaniu firmą jest brak inwestycji w (dobrą) strategię marketingową i konkretny plan marketingowy.
Kolejny błąd przedsiębiorcy, którego należy unikać: jeśli zlecasz na zewnątrz swoją strategię marketingową, uważaj, aby nie roztrwonić budżetu na mainstreamowe kampanie reklamowe. Techniki marketingu cyfrowego pozwolą Ci lepiej dotrzeć do klientów, być bardziej efektywnym w komunikacji i w konsekwencji zwiększyć współczynnik konwersji Twoich potencjalnych klientów.

2. Nie opanowałeś księgowości i podatków, uważaj na niebezpieczeństwo.

Nie jesteś utalentowany w księgowości i wolisz zostawić to niewdzięczne zadanie na później. To samo dotyczy Twoich zeznań podatkowych i płacenia podatków. Jest to niestety częsty błąd w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Im dłużej odkładasz te terminy, tym bardziej prawdopodobne jest, że popełnisz błędy (lub pominiesz pewne elementy) i tym bardziej zostaniesz ukarany. Jeśli złożysz zeznania po terminie, będziesz musiał zapłacić wysokie kary. Rachunkowość jest trudną sztuką do opanowania i trzeba znać kluczowe techniki, aby dać prawdziwy obraz swojej firmy i modelu biznesowego. Bez dokładnych informacji finansowych i realistycznych wskaźników księgowych, ryzykujesz, że zabraknie Ci informacji, które są kluczowe dla rozwoju i przetrwania Twojej firmy, takich jak zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
Złe zarządzanie księgowością i podatkami może doprowadzić do upadku firmy! Unikaj tego błędu przedsiębiorcy, regularnie aktualizując swoje dokumenty księgowe i nie wahaj się wezwać profesjonalisty, aby Ci pomógł, jeśli to konieczne.

3. Utrata z oczu klienta może być błędem, który może zrujnować Twój biznes.

Nie popełniaj błędu w zarządzaniu, polegającego na skupianiu się wyłącznie na wynikach sprzedaży i zaniedbywaniu swoich klientów. Pamiętaj, że to oni są tymi, dla których robisz to wszystko i którzy gwarantują Ci dochód, a bez nich Twój biznes poszedłby na dno.
Przez klientów rozumiemy tych, którzy korzystali z usług firmy w przeszłości, tych, którzy obecnie korzystają z Twoich produktów (lub usług) oraz tych, którzy są lojalni i regularnie do Ciebie wracają.
Pierwsza kategoria jest ważnym źródłem informacji, ponieważ może powiedzieć Ci, co powoduje, że Twoi klienci odwracają się od Twojej marki, abyś mógł to później naprawić.
Druga i trzecia kategoria są również bogate w informacje: pozwalają na wykrycie obecnych i przyszłych trendów w bazie klientów w celu zrewidowania oferty.
Utrata klientów z oczu to częsty błąd zapracowanych przedsiębiorców. Kluczem do sukcesu są jednak stali i lojalni klienci firmy. Dlatego należy umieć zaspokajać ich potrzeby i słuchać ich. Przyjęcie podejścia skoncentrowanego na lojalności klientów.
Możesz wybrać pomiędzy różnymi podejściami:
– zidentyfikować popyt rynkowy i odpowiedzieć na niego;
– dostarczyć konkretne rozwiązanie problemu, z którym przychodzą do Ciebie Twoi obecni klienci;
– zaoferować indywidualną usługę dla swoich klientów;
– być proaktywnym w swoim podejściu i przewidywać problemy, które mogą napotkać.
Aby otrzymać informację zwrotną od swoich klientów, nie ma nic lepszego niż uważny front office. Twój dział obsługi klienta jest w bezpośrednim kontakcie z nimi i jest konfrontowany ze wszystkimi ich obawami dotyczącymi Twojego produktu.
Często innowacje w produktach (lub usługach) firmy pochodzą z rekomendacji użytkowników. Możesz także zasięgnąć ich opinii i ocenić poziom zadowolenia za pomocą e-maili lub ankiet online.

4. Bycie całkowicie zdezorganizowanym.

Określenie swoich priorytetów jest kluczowym krokiem w prowadzeniu firmy. Niepoświęcanie czasu na rozwiązywanie krytycznych problemów jest błędem w zarządzaniu, który może drogo kosztować na dłuższą metę.
Nie skupiaj się zbytnio na drobnych szczegółach kosztem strategicznych decyzji, które zadecydują o długoterminowej rentowności Twojej firmy. Aby to zrobić, zorganizuj swoje dni, zoptymalizuj swój czas i uporządkuj swoje pliki metodycznie. Dobra organizacja pozwoli Ci widzieć rzeczy wyraźniej i szybciej iść naprzód.
Poświęć trochę czasu na uporządkowanie swoich spraw. Rób to regularnie, zobaczysz, z czasem stanie się to odruchem. Pamiętaj, że organizacja ma dwa wymiary: porządkowanie myśli i porządkowanie biurka. Jeśli zostawisz na biurku stertę papierkowej roboty, którą ciągle odkładasz na później, będzie to miało wpływ na Twoją wydajność i motywację.

Dodaj komentarz