Prowadzenie firmy cateringowej-czy to dobry pomysł na biznes?

W ostatnim czasie firmy oferujące catering dietetyczny wyrastają jak grzyby po deszczu. Możemy ja znaleźć już nie tylko w największych miastach, ale we wszystkich zakątkach kraju. Moda na diety pudełkowe zapanowała na dobre i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zmienić. Czy jednak w obliczu tak dużej konkurencji, jest jeszcze miejsce na kolejne firmy cateringowe i czy na tym biznesie można zarobić?

Czy catering dietetyczny może być dochodowy?

Oferowanie diet pudełkowych z dostawą to z pewnością bardzo dochodowy biznes. Jednocześnie należy zauważyć, że nie jest to biznes łatwy do prowadzenia. Koszt diety pudełkowej dla konsumenta jest z reguły dwukrotnie wyższy niż normalnie, te same osoby wydają na domowe żywienie. Ten model biznesowy może przynosić duże dochody z uwagi na fakt, że tutaj wiąże się klienta z firmą na dłuższy czas. Stosowanie planów żywieniowych ma sens jedynie w dłuższym okresie, o czym doskonale wiedzą osoby które, chcą na przykład zredukować wagę swojego ciała. Ponadto firmy cateringowe stosują liczne programy lojalnościowe w ramach, których im dłużej dany klient zamawia dietę, tym mniej płaci za dzień żywieniowy. Właśnie to sprawia, że klienci pozostają w firmie na dłużej a często przyciągają także swoich znajomych. Ponadto należy zauważyć, że żywienie to potrzeba podstawowa, dlatego klienci, którzy lubią dany catering nie rezygnują z niego tak łatwo.

Co jest potrzebne do otwarcia firmy oferującej catering dietetyczny?

Należy liczyć się z tym, że otwarcie takiej działalności, to inwestycja, która wymaga bardzo dużych środków na starcie. Aby prowadzić catering dietetyczny trzeba mieć odpowiednie pomieszczenia, w których będą przygotowane posiłki. Wyposażenie takich lokali musi spełniać wymagania sanepidu. Niezbędne będzie także posiadanie samochodów dostawczych z warunkami chłodniczymi. Ponadto należy mieć na uwadze, że cateringu dietetycznego nie da się prowadzić samodzielnie i trzeba zatrudniać co najmniej kilka osób. Niezbędna będzie współpraca ze specjalistą dietetykiem oraz dobrymi kucharzami. Zatrudnić trzeba będzie także osoby, które będą codziennie dowozimy posiłki do klientów.

Jak stworzyć catering dietetyczny który będzie popularny?

W obliczu tak dużej konkurencji, trzeba bardzo się starać, aby pozyskać pierwszych klientów. Bardzo ważna będzie odpowiednia promocja. Kwestią zdecydowanie ważną jest strona internetowa, która jest podstawowym narzędziem komunikacji klientów z firmą. Na stronie należy zamieścić ogólne informacje na temat filozofii firmy, opisać poszczególne diety, wstawić przykładowe menu oraz podpowiedzieć klientom w jaki sposób mogą zamawiać posiłki. Wskazane jest by udostępniać możliwość konsultacji telefonicznej z dietetykiem. Dobrym narzędziem do komunikacji z klientami są także firmowe profile na portalach społecznościowych, gdzie na bieżąco można promować aktualne zestawy żywieniowe. Aby klienci wybierali właśnie tę firmę, powinna ona mieć szeroki wybór diet, przystępne ceny i przede wszystkim pyszne i atrakcyjne posiłki. Klienci zwracają dużą uwagę na różnorodność i nie lubią, aby potrawy się powtarzały. Niezmiernie ważne jest także to, aby potrawy były pięknie podane.

Jak zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną?

Klienci, którzy mają możliwość porównywać catering w różnych firmach oczekują coraz to nowych udogodnień. Część firm oferuje możliwość wyboru niektórych składników za niewielką dopłatą. Są także firmy, które oferują dostawy w porach wieczornych. Dla klientów dużym plusem jest także działanie danej firmy w różnych regionach kraju, dzięki czemu mogą korzystać z tego samego cateringu również podczas urlopu i podróży służbowej. Dobrym sposobem na przyciąganie nowych klientów jest oferowanie jednego dnia próbnego. Taka oferta jest wtedy znacznie tańsza a nowy klient ma możliwość spróbować potrawy oraz przetestować system logistyczny w danej firmie. Aby mieć stałych i zadowolonych klientów trzeba nieustannie wprowadzać nowości do oferty i stale zaskakiwać nowymi smakami odbiorców diet.

Dodaj komentarz