Dystrybucja muzyki w serwisach streamingowych – jak robić to dobrze?

Dystrybucja muzyki w serwisach streamingowych – jak robić to dobrze?

Dotarcie do jak największej grupy odbiorców to najważniejsze zadanie wszystkich muzyków. Bez względu na to, jakim rodzajem twórczości się zajmują. Niezwykle pomocne w jego realizacji okazują się serwisy streamingowe. Zwłaszcza obecnie, gdy cieszą się one tak mocną pozycją na rynku.

Jak jednak pokazuje praktyka, wykorzystanie dostępnych możliwości wcale nie jest proste. Pod uwagę należy bowiem wziąć nie tylko konkurencję, ale również specyfikę działania tego typu platform. Każda z nich rządzi się swoimi zasadami, które trzeba znać. Mowa tu zwłaszcza o kryteriach związanych z optymalizacją treści, a także ich widoczności. Dobrymi na to przykładami jest serwis Spotify oraz Tidal

Jak publikować swoją twórczość na platformach muzycznych?

Warto podkreślić, że bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia tego typu działania marketingowe okażą się znacznie utrudnione. Z tego właśnie powodu dobrym pomysłem będzie skorzystanie z pomocy, jaką zapewnia profesjonalny dystrybutor muzyki. Będzie to firma specjalizująca się w dostarczaniu i publikowaniu tworzonej muzyki właśnie wspomnianych platformach streamingowych.

Usługi tego typu świadczą tak zwane agregatory treści cyfrowych, które zajmują się kompleksowym marketingiem w sieci. Współpracują z nimi zarówno doświadczeni twórcy, działający na rynku już od dłuższego czasu, jak i artyście dopiero rozpoczynający swoje kariery. Co istotne, działania podejmowane przez agregatory są bardzo szerokie. Spośród nich wymienić trzeba takie usługi jak:

  • dystrybucja muzykimowa tu nie tylko o zwykłej publikacji utworów, ale też o zarządzaniu profilem w taki sposób, aby maksymalnie poprawić widoczność w danym serwisie,
  • pomoc dotarciu na playlisty – te, jak wiadomo, cieszą się dużą popularnością, dlatego stanowią doskonałe narzędzie do tego, aby dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców,
  • promocja muzyki w internecie – realizowana jest ona między innymi poprzez wykorzystanie dostępnych obszarów oraz metod marketingowych.

Współpraca w modelu 360˚ zapewnia zdecydowanie najlepsze efekty, które związane będą z większą popularnością zespołu (lub pojedynczego twórcy), jak również z możliwością budowania zaangażowanej bazy fanów. Wszystko to sprawia, że sprzedaż muzyki w Internecie nabiera sensu. Staje się po prostu skuteczna, co oczywiście ma przełożenie na uzyskiwane wyniki finansowe. Między innymi właśnie dlatego decyzja o kompleksowym współdziałaniu z agregatorami to naprawdę dobry pomysł.

Dodaj komentarz