Planowanie – podstawa w osiągnięciu sukcesu

Zmiany na dobre

Jak ważne dla sukcesu jest planowanie naszego czasu? Okazuje się ,że jeśli nie zaplanujemy dokładnie  co chcemy osiągnac w życiu , na 90% nic nie osiągniemy. Więc planowanie dokładnie naszych osiągnięć jest Priorytetem do osiągnięcia sukcesu 80%. Poświęćmy trochę czasu abyśmy mieli wszystko zaplanowane , ponieważ 20% wysiłku który włożymy w planowanie da nam 80% Efektów oraz zysków z tej czynności.

Przejdźmy zatem do lektury „Jak to zrobić?” :

Myśl na papierze,na każdym etapie i na każdym procesie, twórz listę i pod listę . Aktualizuj i wielokrotnie analizuj swój plan. Udoskonalaj go aż do perfekcji.

Pamiętaj że planowanie jest umiejętnością,którą można opanować, umiejętność myślenia,planowania,organizowania i inicjowania działań związanych z twoimi celami, doprowadzi w końcu do momentu gdzie znajdziesz się w grupie 10% najlepszych specjalistów w branży.Wymaga to jednak czasu.

Do najlepszych metod myślenia na papierze należy:

*stworzenia arkusza planu – realizacji wielozadaniowego celu
w ten sposób stworzysz wizualny obraz swojego celu oraz , działa do jego osiągnięcia.
taki arkusz pomoże ci uzmysłowić mocne i słabe strony procesu planowania.

Planując projekt u góry strony wypisz dni,tygodnie,miesiące niezbędne do ukończenia projektu.
*jeżeli projekt lub cel obejmuje rok, napisz nazwy 12-stu miesięcy zaczynając od aktualnego miesiąca.

W ten sposób stworzysz realny czasowy projektor.
w lewej kolumnie sporządź listę wszystkich zadań według kolejności w której musisz je wykonać aby osiągnąć swój ostateczny cel.

Od czego musisz rozpocząć ,co będzie w drugiej kolejności , itd.
w Dolnym prawym rogu napisz,wyraźnie jaki jest twój oczekiwany ostateczny wynik. Im jaśniej określisz oczekiwany cel, tym łatwiej będziesz go mógł osiągnąć.
w podzielnych rubrykach możesz teraz wskazać ilość czasu niezbędnej od początku do końca na ukończenie danego zadania.

Niektóre z tych zadań można wykonywać jednocześnie, inne będą musiały  zostać wykonane przed przejściem do następnych. Niektóre będą zadaniami o wysokim priorytecie.inne o niskim. Arkusz planowania projektu który można własnemu wykonać na kartce papieru pozwoli ci jaśniej spojrzeć na cały proces realizacji celu.

każda osoba odpowiedzialna za wykonywanie części planu ,powinna być zaangażowana w proces planowania.Bardzo często przyjmuje się błędne założenie że dane zadanie zostanie wykonane łatwo i szybko.

Często ze zdumieniem odkrywamy że realizacja tego co wydawało się proste i łatwe, w rzeczywistości zabiera nam kilka tygodni lub miesięcy .Ograniczenie części twojego planu może zmusić cię do całkowitej zmiany planów np. swego czasu jeden z moich managerów zdecydował na przygotowanie biuletynu informacyjnego na temat nowości w firmie. Skontaktował się z naszą specjalistką zajmującą się redagowaniem materiałów promocyjnych i poinformował ją że potrzebuje biuletyn na koniec tygodnia, ku swojemu zaskoczeniu usłyszał że profesjonalne napisanie ,wydrukowanie i rozesłanie biuletynu zajmie 6 do 8 tygodni, a koszty przekroczą $2000 , projekt natychmiast zarzucono. Gdy rozpoczynasz projekt planowania ,największym zmartwieniem powinno być to „jak dokładnie uda ci się zidentyfikować, każdy niezbędny etap planu,oraz określić plan na jego realizacje.Przy przygotowywaniu planu i osiąganiu celów, jest czas na Optymizm , ale również czas na bycie realistą.Musisz być zupełnie szczery wobec siebie na każdym etapie planowania. I nigdy nie polegać na szczęściu.Nie łudź się też że prawa natury przestaną działać nawet na chwilę, z twojego powodu. Proces planowania zwykle wiąże się z potrzebą rozwiązania jednego dużego problemu przed rozwiązaniem wszystkich innych.Zwykle też należy osiągnąć jeden poważny Cel zanim będzie można osiągnąć jakie kolwiek inne cele. Nalezy się też zająć jednym kluczowym elementem w planie nim jaka kolwiek inna część planu zakończy się pomyślnie.

Przykładowo wiele firm na początku zajmuje się wszystkich oprócz wdrożenia profesjonalnego procesu sprzedaży generującego dochody. Rozpoczynają proces planowania strategicznego wynajmują biura ,kupują meble,przygotowują sprzęt do produkcji lub świadczenia usług. Wynajmują personel do spraw administracyjnych biznesu, przygotowują księgowość. I zaczynają się reklamować.

Niestety nie inicjują wysokiej jakości procesu sprzedaży.I w przeciągu kilku miesięcy lub nawet tygodni bez przychodów ze sprzedaży zostają zmuszeni przerwać działalność.

W dużym stopniu było to powodem całkowitej klęski spółek internetowych,choć wcześniej powstawały jak grzyby po deszczy.od jakich rezultatów zależy osiągnięcie twojego ostatecznego celu, jak mógłbyś je zaplanować, uporządkować według priorytetu , i upewnić się że zostaną osiągnięte w ustalonym czasie,co planujesz zrobić w przypadku pojawienia się problemu. Co zrobisz  gdy osiągnięcie kluczowych rezultatów w drodze do celu zajmie ci znacznie więcej czasu i będzie cię znacznie więcej kosztowało. Jaki jest twój plan awaryjny.

Może znasz powiedzenie że „Jedno źródło nadziei nie wystarczy na całe życie” , podobnie jak wielki statek nie powinien być przycumowany za pomocą pojedynczej liny. Dobra wiadomość jest taka że sam proces planowania ulepsza i usprawnia cały proces osiągania celów,im częściej i dokładniej będziesz planował wszystko przed podjęciem działań tym lepsze stanie się ogólny proces planowania, Im lepszy staniesz się w planowaniu tym więcej pomysł i możliwości będziesz do siebie przyciągał . Planować i osiągać jeszcze większe cele, twoja zdolność precyzyjnego określania swoich pragnień, Zapisywania ich , tworzenia planu oraz jego realizacji, stanowi klucz do osobistej efektywności i wysokich osiągnięć. Są to umiejętności które można opanować do perfekcji. Zanim się obejrzysz będziesz mógł zmienić swoje życie lub firmę, podwoić swoją sprzedaż lub rentowność ,osiągać swoje cele i wykorzystywać swój potencjał. A oto 3 rzeczy które może wykonać aby wprowadzić w czyn powyższe Idee:

Sporządź listę wszystkiego co będziesz musiał zrobić aby osiągnąć swój cel, zapisz na liście wszystko co przyjdzie ci do głowy.
uporządkuj listę wg. priorytetów,które zadanie lub czynność jest najważniejsza, które zajmuje drugie miejsce itd.
uporządkuj listę wg kolejności,co należy wykonać przed wykonaniem innej czynności.

Regularnie przeglądaj i analizuj swój plan, uszczególnij informacje gdy nie wszystko układa się po twojej myśli, bądz gotów w razie potrzeby dokonać zmian.

Dobra wiadomość,polega na tym że  zarządzanie czasem jest umiejętnością którą można opanować jak każdą inną umiejętność.

Możesz to zmienić , nie zależnie od tego jak bardzo nie zorganizowany byłeś w przeszłości,niezależnie od twoich tendencji do zwlekania czy marnowania czasu na mało wartościowe czynności.Możesz się stać jednym z najbardziej kompetentnym,skutecznym i wydajnym w twojej branży , jeśli dowiesz się jak innym udało się zastąpić poczucie dezorientacji , poczucie niejasności, oraz zamienić frustrację na koncentrację. Wdrażając i cwicząc te same czynności, możesz stać się jednym z najbardziej nastawionym na wyniki ludzi w swojej dziedzinie jesli umiejetnosc wyznaczania sobie jasnych celow stanowi…..

Planowanie zadań wedłóg ich wartości stanowi jedną z najwazniejszych zasad w zarządzaniu swoim czasem. Staraj się zaplanować swoje zadania tak aby miały przypisane do każdego z nich Etykietki Ważności (tj. A,B,C,D,E) A oznacza zadanie najważniejsze a E – Prawie nie istotne.

Czyli, Dopóki nie wykonasz zadania A nie zabierzesz się za zadanie B, co stanowi priorytet tej złotej zasady , jeżeli przypisałeś pod zadanie A wykonanie jakiejś czynności związanej z twoją karierą zawodową np

A – „Wysłać dokumenty do szefa które są potrzebne na jutrzejsze spotkanie zarządu”
B – „Przeczytanie 2 rozdziałów książki Briana Tracy”
C – „Znalezienie mechanika do wymiany części w samochodzie”
D – „Pójść ze Stuartem na spotkanie i wytłumaczyć mu Biznes który ostatnio znalazłem”
E – „Gra na Gitarze, X-boxie,czytanie Gazety, posprzątanie pokoju, zrobienie porządek w garażu z narzędziami”

Więc dopóki nie wykonasz Zadania „A” nie przechodzisz do wykonywania zadania „B”. w taki sposób nie będziesz marnował 80% swojego czasu na rzeczy które przyniosą ci 20% zysku tylko na odwrót . Zaplanuj sobie w pierwszej kolejności te zadania które przyniosą ci największy zysk czyli najwazniejsze zadania „A..” mniej ważne „E” które można nawet pominąć i nic się nie stanie. Lecz pamiętaj i trzymaj się złotej zasady aby nie wykonywac zadania B,C,D,E Dopóki nie wykonasz zadania „A” oraz nie wykonuj zadania „C” dopóki nie wykonasz zadania „B” itp. itd.

E oznacza „Eliminacja” czyli zdania nie potrzebne do osiągnięcia sukcesu które mogą zostać całkowicie wyeliminowane i mogę poświęcić na nie czas jeśli wszystkie inne zadania zostały wykonane. To jest świetne planowanie/zarządzanie czasem dzięki temu zawsze będziesz do przodu , i coraz bliżej sukcesu planuj sobie wszystko do przodu, w taki sposób mozesz zaplanowac cały tydzien nawet. I pamiętaj aby w pierwszej kolejnosci stawiać zadania na które poświęcając 20%  czasu uzyskasz 80% zysku.A po wykonaniu tych zadan mozesz zając się zadaniem nad którym musisz poswiecic 80% czasu ale zyskac pozostałe 20% Zysku.

Dodaj komentarz