Chciałbyś założyć własną działalność gospodarczą, a nie masz pomysłu na profil firmy? Rozwiązaniem może być nadruk na koszulkach, kubkach, torbach i dowolnych gadżetach. Odpowiednio zaplanowane przedsięwzięcie powinno przynieść nam zysk i pozwolić rozwinąć w krótkim czasie zakres działalności.
Nadruk na koszulkach stał się popularny już w połowie lat 80 tych, ale dopiero dziś święci prawdziwe tryumfy. Bezpośrednim powodem, dla którego zaczęto wykonywać indywidualne nadruki na koszulkach, była przemysłowa produkcja korporacji, w ramach której wzory na coraz popularniejszych T-shirtach przestały się od siebie różnić. Efektem klient otrzymywał ten sam produkt, który posiadał jego sąsiad, przyjaciel czy kolega ze szkoły. Nisza rynkowa i oczekiwanie na zindywidualizowany produkt, dostosowany do oczekiwań konsumenta, przyczyniło się do powstania nadruków na koszulkach.
Podstawą sukcesu w firmie zajmującej się nadrukami na koszulkach jest pomysł na sam nadruk, pewne zdolności artystyczne, wyczucie smaku i umiejętność przewidywania trendów. Istotą popularności koszulki jest umiejętność opracowania takiego nadruku, aby klient nie skojarzył go z popularnym wzorem i mógł uznać go za swój. Co oczywiste nasze przedsiębiorstwo musi też wykonywać nadruki na koszulkach z logiem dostarczonym przez samego klienta.
Na początku naszej działalności musimy wybrać się na zakup przedmiotu naszej produkcji, czyli po koszulki. Materiał z którego będą stworzone musi być na tyle solidny, aby przetrwać choćby dwa sezony. Dostarczając klientowi koszulkę fatalnej jakości, choćby z najlepszym i najzabawniejszym nadrukiem musimy się liczyć z faktem, że będzie to jego pierwszy i ostatni zakup w naszej firmie. Kluczem do sukcesu jest oczywiście znalezienie dostawcy, który zapewni nam maksymalnie dobry jakościowo produkt w możliwie najniższej cenie.
Kolejnym krokiem jest wyposażenie pomieszczenia biurowego w odpowiednie maszyny, które pozwalają na nanoszenie gotowych projektów druków cyfrowych bezpośrednio na materiał. To najdroższa część naszej operacji, bo komputer ze stosownym oprogramowaniem oraz maszyny zgrzewające i specjalistyczne drukarki mogą kosztować łącznie nawet do stu dwudziestu tysięcy złotych. Na szczęście jest to właściwie wydatek jednorazowy, gdyż czas gwarancji takich urządzeń jest naprawdę długi. W przypadku braku odpowiednich środków finansowych możemy pomyśleć o leasingu.
Maszyny muszą gdzieś stać, zatem warto wynająć biuro, które będzie podzielone na dwie części. „Pracownie” w której wykonywana będzie praca z nadrukami oraz biurową, w której przyjmujemy klientów. Ostatecznie biuro możemy urządzić w naszym domu, a garaż wykorzystać do zainstalowania maszyn. Wystrój biura i jego otoczka zależy od tego, czy nastawiamy się na klienta hurtowego, czy też swoją ofertę kierujemy raczej do pojedynczych konsumentów.
Ostatnim krokiem jest założenie strony internetowej, na której prócz danych adresowych musi znaleźć się kilka przykładowych projektów i pomysłów naszego autorstwa. Strona powinna być czytelna, a jednocześnie barwna i sugerować nasze olbrzymie możliwości zarówno w sferze projektu, jak i wykonania. Po jej uruchomieniu pozostaje nam przyjmować kolejne zlecenia i drukować nadruki na koszulkach.