Dobry szef dba o pracowników
Dobry szef stara się utrzymać pracowników w firmie. Jak to robi? Dba o pracowników, troszczy się o nich. Daje im wynagrodzenie, motywuje ich, jest ich prawdziwym wsparciem. Jeśli tego nie robi to wykwalifikowani pracownicy odchodzą z pracy, a to jest fatalna sprawa.
Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy?
Pracownicy odchodzą z pracy, ponieważ:
* nie widzą możliwości rozwoju – czują się niepotrzebni, gorsi, głupsi
* brak im perspektywy awansu – nieustannie robią to samo i nie czują, że może się to zmienić
* mają niskie wynagrodzenie – najgorzej, gdy brakuje pieniędzy na podstawowe opłaty
* rutyna ich zniechęca do pracy – nie czują się twórcami, wykonują nudne oraz rutynowe prace
* mają zły kontakt z szefem – despotą, osobą nieokrzesaną
* mają kiepski kontakt z pracownikami – nie potrafią z nimi rozmawiać, nie potrafią ich doceniać i motywować pracowników
Takie są najczęstsze powody rezygnacji z pracy. Jeśli pensja jest niska, ale atmosfera pracy dobra to wówczas pracownicy są bardziej skłonni do pozostania w firmie. Warto o tym pamiętać, ponieważ praca powinna dawać zadowolenie i przynosić dokładnie to, co najlepsze.
Dobry szef powinien:
* dbać o pracowników, dobrze ich wynagradzać i utrzymać w pracy
* organizować pracę i jasno komunikować swoje oczekiwania
* ma odpowiednie kompetencje miękkie oraz twarde potwierdzone certyfikatami ze szkoleń
* posiadać dobry charakter i dba o pracowników, nie działa na pracowników jak płachta na byka
* mieć dobre, pozytywne nastawienie do pracy. Jeśli jest osobą pozytywną, to taką energią zarazi pracowników. Takie podejście jest bardzo potrzebne i ma naprawdę duże znaczenie dla niejednej osoby. Wysoka jakość pracy sprawdza się naprawdę doskonale, a dzięki solidnemu szefowi firma prosperuje naprawdę dobrze.
* umie odpowiednio zadbać o ludzi, motywuje ich i wartościuje, jest to jego pasja
Dobry szef ma stały zespół, jego pracownicy nie chcą odchodzić z pracy, lecz są zainteresowani jej wykonywaniem oraz chętnie podejmują wszelkie wyzwania. Bycie efektywnym przełożonym ma znaczenie dla firmy i zatrzymuje pracowników. Firma kierowana przez takiego szefa odnosi sukcesy, zarabia pieniądze. Szefowie dobrzy, motywujący i troskliwi nie są codziennością – tacy szefowie nie trafiają się często. Ich praca ma znaczenie, dlatego firmy powinny zatrudniać dobrych menedżerów. Jest to pewnik i warto o tym pamiętać. Kiepski menedżer to kiepskie wyniki oraz osiągnięcia. Dzisiaj w firmach brakuje takich menedżerów, dlatego trzeba ich wspomóc.