Jaki powinien być dobry szef?

Jaki powinien być dobry szef?

Dobry szef dba o pracowników

Dobry szef stara się utrzymać pracowników w firmie. Jak to robi? Dba o pracowników, troszczy się o nich. Daje im wynagrodzenie, motywuje ich, jest ich prawdziwym wsparciem. Jeśli tego nie robi to wykwalifikowani pracownicy odchodzą z pracy, a to jest fatalna sprawa.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy?

Pracownicy odchodzą z pracy, ponieważ:

* nie widzą możliwości rozwoju – czują się niepotrzebni, gorsi, głupsi

* brak im perspektywy awansu – nieustannie robią to samo i nie czują, że może się to zmienić

* mają niskie wynagrodzenie – najgorzej, gdy brakuje pieniędzy na podstawowe opłaty

* rutyna ich zniechęca do pracy – nie czują się twórcami, wykonują nudne oraz rutynowe prace

* mają zły kontakt z szefem – despotą, osobą nieokrzesaną

* mają kiepski kontakt z pracownikami – nie potrafią z nimi rozmawiać, nie potrafią ich doceniać i motywować pracowników

Takie są najczęstsze powody rezygnacji z pracy. Jeśli pensja jest niska, ale atmosfera pracy dobra to wówczas pracownicy są bardziej skłonni do pozostania w firmie. Warto o tym pamiętać, ponieważ praca powinna dawać zadowolenie i przynosić dokładnie to, co najlepsze.

Dobry szef powinien:

* dbać o pracowników, dobrze ich wynagradzać i utrzymać w pracy

* organizować pracę i jasno komunikować swoje oczekiwania

* ma odpowiednie kompetencje miękkie oraz twarde potwierdzone certyfikatami ze szkoleń

* posiadać dobry charakter i dba o pracowników, nie działa na pracowników jak płachta na byka

* mieć dobre, pozytywne nastawienie do pracy. Jeśli jest osobą pozytywną, to taką energią zarazi pracowników. Takie podejście jest bardzo potrzebne i ma naprawdę duże znaczenie dla niejednej osoby. Wysoka jakość pracy sprawdza się naprawdę doskonale, a dzięki solidnemu szefowi firma prosperuje naprawdę dobrze.

* umie odpowiednio zadbać o ludzi, motywuje ich i wartościuje, jest to jego pasja

Dobry szef ma stały zespół, jego pracownicy nie chcą odchodzić z pracy, lecz są zainteresowani jej wykonywaniem oraz chętnie podejmują wszelkie wyzwania. Bycie efektywnym przełożonym ma znaczenie dla firmy i zatrzymuje pracowników. Firma kierowana przez takiego szefa odnosi sukcesy, zarabia pieniądze. Szefowie dobrzy, motywujący i troskliwi nie są codziennością – tacy szefowie nie trafiają się często. Ich praca ma znaczenie, dlatego firmy powinny zatrudniać dobrych menedżerów. Jest to pewnik i warto o tym pamiętać. Kiepski menedżer to kiepskie wyniki oraz osiągnięcia. Dzisiaj w firmach brakuje takich menedżerów, dlatego trzeba ich wspomóc.

Dodaj komentarz