Do czego służą systemy CRM i w czym mogą pomóc?

Jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z prowadzeniem własnego biznesu, bądź też ma firmę już od pewnego czasu, ale dopiero niedawno zaczął się interesować nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie jej prowadzenia, być może natrafił na frazę “CRM”.

CRM to skrót od Customer Relationship Management, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Obecnie dostępne jest bardzo wiele systemów CRM, które pod pewnymi względami się różnią, ale mają też punkty wspólne. Czym są takie systemy, do czego służą i w czym mogą pomóc przedsiębiorcom? Wszystkie najważniejsze informacje na ten temat zebraliśmy poniżej. Zapraszamy!

Czym są systemy CRM i do czego służą?

Systemy CRM to rozbudowane narzędzia, dostępne, w zależności od usługi, w formie programów desktopowych, w przeglądarce internetowej lub jako aplikacje mobilne. Można wyróżnić zarówno bardzo zaawansowane systemy, skierowane do wielkich korporacji, jak i bardziej skondensowane oprogramowanie, stworzone z myślą o mniejszych firmach, które chcą zwiększyć efektywność pracy i zoptymalizować procesy w przedsiębiorstwie.

Jak wskazuje sama ich nazwa, służą one do zarządzania relacjami z klientami. Przede wszystkim chodzi tutaj o zbieranie i katalogowanie danych dotyczących klientów i działań, jakie wobec nich podjęto (rozmów, wymienionych e-maili, spotkań), a także ich rezultatów (domkniętych sprzedaży i umów).

Zbieranie wszystkich danych tego typu w jednym miejscu nie tylko zapobiega chaosowi, ale też pozwala programowi na analizowanie ich i przedstawianie wypływających z nich wniosków, na przykład w formie predykcji sprzedaży dla wszystkich klientów lub tylko jednego z nich w określonym okresie.

W czym mogą pomóc systemy CRM?

Systemy CRM mogą pomóc firmie na wielu płaszczyznach. Mogą one być idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstwa na przykład w przypadku, kiedy jego właściciel zastanawia się, jak poprawić jakość obsługi klienta i w związku z tym zwiększyć zadowolenie klientów, a co za tym idzie, cieszyć się ich lojalnością oraz wynikającymi z tego wyższymi dochodami.

Dzięki systemom CRM, sprzedawcom łatwiej jest dopasowywać ofertę i podejmowane działania do indywidualnych preferencji danego klienta. Wszystkie informacje na jego temat, notatki i dotychczas wykonane działania będą łatwo dostępne, przez co będzie można je bez problemu wykorzystać, planując kolejne kroki.

Łatwa integracja systemów CRM z różnymi źródłami danych, takimi jak skrzynki e-mail, pozwala ograniczyć czas, jaki trzeba będzie poświęcić na wprowadzanie danych do systemu. Nie trzeba się więc obawiać, że będą one monopolizowały cenny czas pracowników.

Dodaj komentarz