Czy wiesz, że co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepu internetowego? Polacy (i nie tylko) robią coraz więcej zakupów online. Aż połowa z nich deklaruje, że na internetowe zakupy wydaje ponad 300 zł miesięcznie. Jak widać, jest to prężnie rozwijający się rynek, w który warto inwestować. Szczególnie jeśli ma się dobry pomysł. Zobacz jak otworzyć sklep internetowy.
Hosting i domena
Pierwszym krokiem po analizie rynku i wybraniu produktów jest wykupienie domeny oraz hostingu. Domenę, czyli adres Twojego sklepu internetowego (strony) wybierz na podstawie rynku na którym chcesz sprzedawać. Jeśli zamierzasz prowadzić działalność tylko w Polsce, to końcówka .pl w zupełności wystarczy. Dla szerszego zasięgu wybierz .com. Sama nazwa domeny, czyli to co poprzedza końcówkę zależy od Ciebie. Warto jednak wybierać nazwy krótkie, które są łatwe do zapamiętania i będą kojarzyć się z tym co oferujesz. Domena jest jedną z najtańszych rzeczy, szczególnie że pierwszy rok bardzo często jest bezpłatny (czasem nawet dwa lata!).
Następnie musisz podjąć decyzję o hostingu. Który wybrać? Dla początkujących wystarczy hosting współdzielony. Z czasem będziesz mógł go rozwinąć. Hosting jest przestrzenią, w której Twój sklep będzie zamieszczony. Najtańsze pakiety zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Wybór platformy e-commerce
Do otwarcia sklepu internetowego wcale nie potrzebujesz grupy programistów. Istnieje wiele bezpłatnych (w wersjach podstawowych) platform e-commerce, na których możesz otworzyć swój sklep. Jeśli jesteś osobą początkującą to skup się na wyborze pomiędzy SaaS, czyli Software as a Service lub Open Source. Pierwsze rozwiązanie jest dla osób stawiających pierwsze kroki w branży e-commerce. Tutaj stworzysz sklep internetowy na bazie szablonów, do których wykupujesz dostęp w postaci abonamentu. Natomiast platformy Open Source mają więcej zaawansowanych opcji, które pozwalają na wybranie preferencji sklepu specjalnie pod Ciebie. Tutaj jednak może okazać się potrzebna pomoc programisty.
Metody płatności i wysyłki
Sklep internetowy nie może obejść się bez płatności online i wysyłek. O tym jakie możliwości płatności będą dostępne, musisz myśleć już na samym początku zakładania sklepu. Im więcej metod tym lepiej dla klienta. Obecnie bardzo popularne są szybkie przelewy i płatności za pomocą BLIK. Najrzadziej wybierane są płatności kartą. Po drugie – przesyłki. Koniecznie zadbaj o estetyczne i praktyczne opakowania. Postaraj się także zaoferować klientom jak najwięcej opcji przesyłki. Bardzo popularny jest InPost, ale Poczta Polska i kurierzy również powinni znaleźć się w menu. Dowiedz się więcej na https://ecommercowy.pl/.