Jak otworzyć sklep internetowy?

Jak otworzyć sklep internetowy?

Czy wiesz, że co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepu internetowego? Polacy (i nie tylko) robią coraz więcej zakupów online. Aż połowa z nich deklaruje, że na internetowe zakupy wydaje ponad 300 zł miesięcznie. Jak widać, jest to prężnie rozwijający się rynek, w który warto inwestować. Szczególnie jeśli ma się dobry pomysł. Zobacz jak otworzyć sklep internetowy.

Hosting i domena 

Pierwszym krokiem po analizie rynku i wybraniu produktów jest wykupienie domeny oraz hostingu. Domenę, czyli adres Twojego sklepu internetowego (strony) wybierz na podstawie rynku na którym chcesz sprzedawać. Jeśli zamierzasz prowadzić działalność tylko w Polsce, to końcówka .pl w zupełności wystarczy. Dla szerszego zasięgu wybierz .com. Sama nazwa domeny, czyli to co poprzedza końcówkę zależy od Ciebie. Warto jednak wybierać nazwy krótkie, które są łatwe do zapamiętania i będą kojarzyć się z tym co oferujesz. Domena jest jedną z najtańszych rzeczy, szczególnie że pierwszy rok bardzo często jest bezpłatny (czasem nawet dwa lata!). 

Następnie musisz podjąć decyzję o hostingu. Który wybrać? Dla początkujących wystarczy hosting współdzielony. Z czasem będziesz mógł go rozwinąć. Hosting jest przestrzenią, w której Twój sklep będzie zamieszczony. Najtańsze pakiety zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. 

Wybór platformy e-commerce

Do otwarcia sklepu internetowego wcale nie potrzebujesz grupy programistów. Istnieje wiele bezpłatnych (w wersjach podstawowych) platform e-commerce, na których możesz otworzyć swój sklep. Jeśli jesteś osobą początkującą to skup się na wyborze pomiędzy SaaS, czyli Software as a Service lub Open Source. Pierwsze rozwiązanie jest dla osób stawiających pierwsze kroki w branży e-commerce. Tutaj stworzysz sklep internetowy na bazie szablonów, do których wykupujesz dostęp w postaci abonamentu. Natomiast platformy Open Source mają więcej zaawansowanych opcji, które pozwalają na wybranie preferencji sklepu specjalnie pod Ciebie. Tutaj jednak może okazać się potrzebna pomoc programisty. 

Metody płatności i wysyłki

Sklep internetowy nie może obejść się bez płatności online i wysyłek. O tym jakie możliwości płatności będą dostępne, musisz myśleć już na samym początku zakładania sklepu. Im więcej metod tym lepiej dla klienta. Obecnie bardzo popularne są szybkie przelewy i płatności za pomocą BLIK. Najrzadziej wybierane są płatności kartą. Po drugie – przesyłki. Koniecznie zadbaj o estetyczne i praktyczne opakowania. Postaraj się także zaoferować klientom jak najwięcej opcji przesyłki. Bardzo popularny jest InPost, ale Poczta Polska i kurierzy również powinni znaleźć się w menu. Dowiedz się więcej na https://ecommercowy.pl/

 

Dodaj komentarz