Instagram stał się miejscem, w którym firma ma szanse zaprezentować swoje produkty i dać się nieco poznać użytkownikowi. To również świetny sposób na zdobycie potencjalnych klientów. Dlaczego warto zainwestować czas, energię i pieniądze w tworzenie konta firmowego na Insta?
Instastories
Instagram daje możliwość zaprezentowania się od kuchni czyli pokazania jak wygląda atmosfera w firmie. Poprzez instastories możesz pokazać z kogo składa się twój zespół, jak wygląda proces obsługi czy produkcji. Ludzie uwielbiają oglądać takie rzeczy i czuć, że widzą drogę produktu lub usługi już od początku jej powstawania, a nie tylko finalny efekt. Wiele biznesów korzysta z możliwości prezentacji budując w ten sposób przywiązanie odbiorców.
Posty na IG
Te mogą być już być typowo profesjonalne i związane z działalnością firmy. Jak możesz – oznaczaj. Buduj rozmowę i zadawaj pytania w postach. To sprawi, że użytkownicy będą kimś więcej niż biernymi obserwatorami. Opracuj jedną strategię marketingową i zachowaj spójność w dodawaniu zdjęć. Postaraj się znaleźć też coś co Cię wyróżni, a będzie wspólnym mianownikiem wszystkich zdjęć na profilu. Nie pomijaj również etapu tworzenia hasztagu z własną marką – niech inni również mogą oznaczać twoje produkty. Jeśli widzisz, że inni użytkownicy zaznaczają Twoją firmę – nie bój się udostępniać tych postów. Niech wiedzą, że się o Was mówi.
Co musisz wiedzieć?
Uzupełnij metryczkę – napisz czym zajmuje się Twoja firma. Najlepiej żeby opis był zwięzły, jasny i intrygujący. Więcej szczegółów klient znajdzie na stronie dlatego koniecznie podaj link. Jeśli masz (a mieć powinieneś) inne media, jak blog lub fanpage – również podaj adresy. Oprócz oznaczania swojej firmy, pamiętaj o oznaczaniu innych marek. Taka wspólna pomoc może się pozytywnie odbić na sprzedaży, bo zwiększa szansę na nowych potencjalnych klientów. Nie nadużywaj hasztagów – nie mogą być dłuższe niż opis posta. A z emotikonów korzystaj rozsądnie.
Dlaczego warto mieć Instagram?
Zdecydowana większość odbiorców to osoby młode, które za pomocą mediów społecznościowych zdobywają wiedzę o marce i jej produktach. Bardzo często próbują rozeznać się w ofercie więc zawsze miej podany bezpośredni link do strony lub sklepu i często oznaczaj swoje produkty dając możliwość swipe up – czyli wejście na stronę po przesunięciu palcem w górę w trakcie stories. Instagram to również świetne miejsce do zdobywania wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Analizuj statystyki i wyniki poszczególnych ankiet czy konkursów. To pozwoli Ci na lepsze dopasowanie swojego biznesu do klienta docelowego. Aby budować dialog, zachęcaj do komentowania, organizuj ankiety czy konkursy. Nawet pytanie o drobiazgi sprawia, że ludzie angażują się na Twoim profilu.