Taki biznes zawsze będzie potrzebny
Kobiety od wieków starały się poprawić swoją urodę. Zdrowe, zadbane pasma w modnym kolorze sprawiają, że czujemy się atrakcyjniejsze i bardziej pewne siebie. Zakład fryzjerski jest zatem dobrym i ponadczasowym pomysłem na biznes.
Do usług salonu fryzjerskiego zaliczamy mycie, obcinanie, czesanie, układanie, suszenie, farbowanie i prostowanie włosów. Wykonywane są również zabiegi trwałej ondulacji. W przypadku mężczyzn możliwe jest również golenie i przycinanie brody.
Zakład fryzjerski – dla kogo ?
Zakład fryzjerski może otworzyć każdy. Jednak zdecydowanie lepsze uznanie zyska właściciel, który sam posiada odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Ponadto mając doświadczenie będzie mógł kontrolować pracę swojego zespołu. Fryzjerzy najczęściej wybierają formę jednoosobowej działalności gospodarczej. Jest ona najprostsza w prowadzeniu i nie wymaga wkładu własnego. Warto jednak posiadać jakiekolwiek zaplecze finansowe. Potrzebne będzie wynajęcie lokalu i odpowiednie wyposażenie. Jeśli nie posiadasz żadnych oszczędności możesz wziąć kredyt. Dzięki pozyskanym w ten sposób pieniądzom szybko zaopatrzysz zakład w potrzebny sprzęt, narzędzia i materiały.
Lokal przeznaczony na zakład fryzjerski musi spełniać pewne wymagania. Musi to być odrębny budynek lub lokal. Ewentualnie można prowadzić zakład w wyodrębnionej części budynku lub lokalu. Wejście do zakładu nie może prowadzić przez pomieszczenia, które nie są związane z salonem. W zakładzie musi być wydzielone pomieszczenie do świadczenia usług. Powinny się tam znajdować umywalki z zimną oraz ciepłą wodą. Trzeba również pamiętać o pomieszczeniu lub miejscu do spożywania posiłków przez pracowników. Wyodrębniona musi być poczekalnia dla klientów. Pamiętaj też o pomieszczeniu sanitarno-higienicznym, z którego klienci będą mogli korzystać w razie potrzeby. W salonie potrzebne będą też szafy do przechowywania farb i preparatów kosmetycznych. Ze względu na używane substancje i prace suszarek konieczne jest posiadanie wentylacji. Zwiększy to komfort zarówno twój jak i klientów.
Reklama dźwignią handlu
Zakład fryzjerski musi być widoczny dla przechodniów. Zadbaj o banery reklamowe, plakaty lub oklej okna. Postaraj się, żeby były one przejrzyste i eleganckie, a jednocześnie zapadały w pamięć. Stwórz też profil na Facebooku i informuj o bieżących promocjach. Najlepszą reklamą będzie jednak wysoki poziom usług. Traktuj więc każdego klienta indywidualnie i podchodź do niego z szacunkiem i cierpliwością. Zadowoleni klienci przekażą pozytywne wrażenia innym, a to przełoży się na większe zyski.