Jira Service Management to przydatne narzędzie dla zespołów IT, ale nie tylko. Już wielu przedsiębiorców zdecydowało się na wdrożenie tego rozwiązania w swojej firmie, ale jest również liczna grupa biznesmenów, którzy nigdy o takim narzędziu nie słyszało. Ma ono sporą ilość kluczowych zalet, które sprawiają, że jest to bez wątpienia oprogramowanie warte uwagi. Poniżej przestawiamy jego największe zalety. Zapraszamy!
Czym jest JSM?
Zanim przejdziemy do tego, co sprawia, że JSM jest ciekawym, godnym uwagi oprogramowaniem, warto pokrótce wyjaśnić, do czego właściwie to oprogramowanie może być wykorzystywane.
Przede wszystkim jest to narzędzie do procesowania wniosków przepływających przez firmę, ułatwia ono także wewnętrzną komunikację. Ma oczywiście także szereg innych funkcjonalności, które niektórym firmom mogą się bardzo przydać, ale to właśnie procesowanie wniosków jest najistotniejszym aspektem.
W przypadku małych firm, które otrzymują na przykład kilka zapytań w miesiącu, sprawne, szybkie i skuteczne procesowanie wniosków nie jest zbyt dużym problemem. Jeśli jednak firma otrzymuje takich zapytań kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet kilka tysięcy dziennie, sprawa staje się bardziej skomplikowana i poradzenie sobie z ich obsługą bez zewnętrznego narzędzia może być utrudnione. Konieczna będzie wtedy optymalizacja procesów, na przykład właśnie za pomocą JSM.
Największe zalety JSM
Narzędzie Jira Service Management wyróżnia przede wszystkim wielozadaniowość i wszechstronność. W przeciwieństwie do poprzedniego oprogramowania firmy, Jira Service Desk, które zostało stworzone tylko z myślą o zespołach IT (chociaż nie tylko zespoły IT decydowały się z tego narzędzia korzystać), JSM w zamyśle ma być wykorzystywane nie tylko przez firmowych programistów, ale też na przykład pracowników w dziale HR.
Szerokie możliwości, które daje JSM, pozwalają usprawnić różne obszary działalności firmy. Dzięki nim komunikacja i procesowanie wniosków będą łatwiejsze niż kiedykolwiek. Jest to bardzo istotne szczególnie teraz, w czasach, kiedy wiele osób pracuje zdalnie i bezpośredni kontakt między różnymi osobami w firmie jest częściowo utrudniony.
Kolejną zaletą jest to, że nie tylko wszystkie zespoły mogą z JSM korzystać, ale możliwe jest nadzorowanie ogółu ich pracy. Nie trzeba osobno szukać wyników, projektów i działań każdego zespołu z osobna, a możemy szybko i łatwo sprawdzić, czy cała firma jako jeden organizm działa sprawnie, wydajnie i bez żadnych problemów. Pozwala to również na szybkie reagowanie, kiedy potrzebne są jakieś zmiany.