Marketing sklepu internetowego – od czego zacząć?

Marketing sklepu internetowego – od czego zacząć?

Sprzedaż w sieci rośnie z roku na rok coraz bardziej. Ilość przeprowadzanych transakcji oraz ich wolumeny zaskakują rynek przy każdym raportowaniu. Coraz więcej osób decyduje się na dokonywanie zakupów przez przeglądarkę. Zyskuje na tym nie tylko branża odzieżowa, ale również spożywcza czy elektroniczna. Zakupy robione przez Internet są szybkie, proste, bezpieczne i bardzo przyjemne. Możemy je zrobić 7 dni w tygodniu i o każdej porze dnia i nocy. To właśnie dlatego, sklepy internetowe mają ogromną przewagę nad sklepami stacjonarnymi. W tym artykule zastanowimy się jak reklamować swój sklep, by mieć z niego jak największe zyski.

  1. Marketing sklepu internetowego – najważniejsze informacje
  2. Reklama w sklepie internetowym – na co zwrócić uwagę?
  3. Przewaga sklepów internetowych nad stacjonarnymi

Marketing sklepu internetowego – najważniejsze informacje

Zdobycie potencjalnych klientów do swojego sklepu zawsze wiąże się z koniecznością jego zareklamowania. Jest na to wiele wartościowych sposobów. Warto jednak pamiętać, że marketing internetowy powinien opierać się na szeregu działań, które przyniosą efekt w przyszłości. Jednym z takich działań jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Content marketing na naszej stronie powinien opierać się na słowach kluczowych, które charakteryzują nasz asortyment i naszą branżę. Słowa kluczowe to nic innego niż najczęściej wpisywane w wyszukiwarce Google sformułowania dotyczące sklepów podobnych do naszego. Potencjalnym klientom twojego sklepu będzie łatwiej znaleźć Twoją stronę www, jeżeli jej pozycja w wyszukiwarce będzie wysoka. O samym pozycjonowaniu sklepów warto przeczytać więcej ks.pl/pozycjonowanie-stron/sklepy-internetowe. Dobry marketing sklepu internetowego opiera się jednak na kilku działaniach jednocześnie, dlatego prócz pozycjonowania możemy również wdrożyć inne czynności, które będą miały za zadanie wzmocnić wizerunek naszej marki i naszą pozycję. Mówimy tu zarówno o płatnych reklamach w mediach społecznościowych jak i współpracy z influencerami (Influence Marketing). Jeżeli zależy nam na tym, by nasz sklep zawsze był na fali, to musimy działać długofalowo i na kilku frontach jednocześnie.

Reklama w sklepie internetowym – na co zwrócić uwagę?

W content marketingu najważniejsze jest odpowiednie formułowanie tekstu. Wplecenie w niego słów kluczowych nie wystarczy, by pozycjonowanie miało sens. Tekst powinien być czytelny i zrozumiały dla ludzi. Wartościowe opisy produktów, porady dla nowych użytkowników danej branży oraz artykuły blogowe mogą być naszym kluczem do sukcesu. Potencjalni klienci bardzo często polecają sobie poszczególne sklepy, zamieszczając linki do nich na różnych forach i grupach dyskusyjnych. Bardzo ważnym jest również, by w swoim sklepie wykonać odpowiednie linkowanie wewnętrzne. To ułatwi naszym klientom nie tylko podróżowanie po nim, ale również wzmocni pozycjonowanie. Ciekawą formą są również reklamy Google i reklamy produktowe. Jeżeli mamy odpowiednie środki, to kampanie reklamowe mogą pomóc nam ściągnąć osoby potencjalnie zainteresowane zakupem towarów dostępnych na naszym sklepie. W ramach Google Ads możemy z łatwością dotrzeć do grupy docelowej i pokazywać się na pierwszych stronach wyszukiwań jako reklama. To łatwy sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów. Drugim ze sposobów jest prowadzenie profili w Social Media i pokazanie twojego sklepu szerszej publiczności również w tym kanale. Zaletą marketingu sklepu internetowego jest to, że możemy wykorzystać do niego wiele różnych form.

Przewaga sklepów internetowych nad stacjonarnymi

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym powinno zawsze wiązać się z przyrostem osób, kupujących w naszym sklepie. Czasami może nam się wydawać, że ograniczony budżet stanie się przeszkodą. Warto wtedy pamiętać, że media społecznościowe świetnie sprawdzają się w takich sytuacjach. Jeśli jednak nie będziemy znać naszych mocnych stron, to nawet najlepiej skonstruowana reklama nie pomoże nam zwiększyć sprzedaż. Portale społecznościowe, strona WWW i całe działania marketingowe powinny opierać się w szczególności na przeświadczeniu, że jesteśmy lepsi od naszej konkurencji. Przewagą sklepów internetowych jest ich dostępność o każdej porze dnia i nocy. Możliwość odbioru paczki w paczkomacie, sklepach spożywczych czy przesyłka kurierem sprawia, że z jednej strony wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszym klientom, ale z drugiej nie jesteśmy w tym osamotnieni. Na co więc zwracać szczególną uwagę podczas reklamy? Bardzo ważna jest zgodność towaru z opisem, jego jakość, sposób zapakowania i wpływania na emocję odbiorcy. Jeżeli możemy ładniej pakować nasze towary, szybciej je dostarczać, zapewnić odpowiedni poziom obsługi posprzedażowej i szybki proces rozpatrywania zwrotów i reklamacji, to z pewnością wygramy nie tylko ze sklepem stacjonarnym, ale również konkurencją w sieci. Uświadomienie sobie swojej przewagi oraz dążenie do poprawy efektywności procesów, które zawodzą, potrafi zdziałać cuda. Warto więc zainwestować w reklamę oraz rozwój swojego sklepu.

 

Dodaj komentarz