Dlaczego warto prowadzić firmowe Social Media?

Dlaczego warto prowadzić firmowe Social Media?

Według danych z 2019 roku z social mediów na całym świecie korzystało prawie trzy i pół miliarda ludzi. Ilość użytkowników wzrasta z roku na rok, co oznacza, że portale społecznościowe stale zyskują na sile. Nierzadko można usłyszeć stwierdzenie, że jeśli nie ma cię na social mediach, to znaczy, że nie istniejesz. I faktycznie trochę tak jest. Ile razy przed rozmową o pracę sprawdzałeś ludzi, z którymi będziesz pracować? Albo byłeś z kimś na imprezie i teraz chcesz tę osobę odszukać? Nie znajdując pożądanych informacji zostajemy zbici z tropu, niektórzy nawet odczuwają pewnego rodzaju dyskomfort. 

Tak samo działają firmowe social media. Klient nim zdecyduje się na skorzystanie z oferty, lub zakup jakiegoś produktu sprawdza jak ta firma wygląda w internecie. Jakie ma opinie, jak traktuje klienta, czy można jej zaufać? Jeśli osoba poszukująca natrafi na pustkę, to cóż, jest dokładnie tak jakby twojej firmy nie było. Duże większe szanse, że zdecyduje się na wybór konkurencji, która dba o widoczność w Internecie i bezpośredni kontakt z klientem. Zobacz dlaczego jeszcze warto prowadzić firmowe social media.

Media społecznościowe jako miejsce do budowania wizerunku marki

Posiadając firmę oczywiście zależy nam nie tylko na rozpoznawalności, ale także na pozytywnym wizerunku marki. Takie rzeczy nie spadają z nieba, tylko trzeba je wypracować i właśnie tutaj z pomocą przychodzą nam social media. Media społecznościowe dają nam możliwość bezpośredniej interakcji z klientem. Dzięki profilom na portalach społecznościowych nie tylko możemy informować klienta o naszych działaniach, usługach, czy produktach, ale także możemy uzyskać informację zwrotną, opinię, czy pytania, które nam by nie przyszły do głowy, a z perspektywy klienta są bardzo istotne.

Trzeba pamiętać, że prowadzenie social mediów, szczególnie kilku kanałów na raz jest czasochłonnym zadaniem. Posty powinny być publikowane regularnie, treść musi być angażująca, a  grafiki estetyczne i przyciągające oko użytkowników. Jednak nie zawsze wiemy jak to zrobić. Równie problematyczne może okazać się budowanie zasięgu, jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy z tym do czynienia. Całe szczęście na rynku znajduje się wiele agencji marketingowych, które w prowadzeniu social mediów mogą nam pomóc. I warto się na taką opcję zdecydować. Specjaliści z Efectownia nie tylko zajmują się prowadzeniem social mediów, ale także pomagają firmie zyskać rozpoznawalność i zbudować solidną pozycję na rynku. Social media sprawiają, że twoja firma istnieje, a do tego biznes się sprowadza.

Dodaj komentarz