Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju małej firmy

Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju małej firmy

Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju małej firmy

Rozpowszechnianie informacji o swojej małej firmie może być jak próba wyróżnienia się na zatłoczonej arenie. Marki wszędzie walczą o uwagę konsumentów, i to często ci z najgłębszymi kieszeniami, którzy dostają mikrofon. Ale nie musisz mówić do wszystkich w przestrzeni. Korzystanie z mediów społecznościowych dla marketingu małych firm może pomóc przebić się przez hałas – bez marnowania pieniędzy – przez dotarcie i konwersję właściwych ludzi. Wykonaj poniższe sześć kroków, aby media społecznościowe stały się dochodową częścią Twojej cyfrowej strategii marketingowej.

1. Ustal swoje cele marketingowe w mediach społecznościowych

Ustawianie celów jest niezbędnym pierwszym krokiem do skutecznego prowadzenia mediów społecznościowych dla małych firm. Bądź konkretny w tym, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie chcesz to osiągnąć. Twoje cele powinny być mierzalne i realistyczne, abyś mógł dostosować swoją strategię, treści i budżet do swoich potrzeb.

Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, Twoim celem marketingowym w mediach społecznościowych może być zwiększenie kliknięć w link o 100%. Lub jeśli chcesz zwiększyć przychody, Twoim celem może być zwiększenie zwrotu z inwestycji do 8 zł za 1 złotówkę wydaną na marketing w mediach społecznościowych.

2. Wybierz odpowiednie platformy

Zawężenie platform mediów społecznościowych, z których będziesz korzystać, pomoże Ci skupić swoją energię tam, gdzie jest to najważniejsze. Jako właściciel małej firmy, nie chcesz się rozpraszać, więc poświęć trochę czasu na zastanowienie się, gdzie Twoi potencjalni klienci spędzają czas.

Na przykład, użytkownicy mediów społecznościowych na LinkedIn to przede wszystkim profesjonaliści myślący biznesowo, z których wielu jest absolwentami szkół wyższych. Byłoby to dobre dopasowanie dla marki business-to-business (B2B), takiej jak komercyjna firma sprzątająca, ale niekoniecznie dla marki modowej dla nastolatków. Tam, gdzie taka marka mody może pasować, jest Snapchat, który jest idealny do targetowania Gen Z i młodych millenialsów.

Każda sieć mediów społecznościowych oferuje unikalną publiczność, więc zrobić kilka badań, aby utworzyć konta mediów społecznościowych na platformach, które będą maksymalizować swoje wysiłki.

3. Stwórz swoją strategię treści w mediach społecznościowych

Po zidentyfikowaniu sieci społecznościowych, na których będziesz się koncentrować, zacznij wyjaśniać swoją strategię marketingową w mediach społecznościowych. Mając na uwadze swoją grupę docelową, nakreśl:

  • Jakie typy treści będziesz zamieszczać: Jakiego rodzaju wizualizacji będziesz używać (zdjęcia, filmy, infografiki, itp.)? Czy będziesz się trzymać długich czy krótkich podpisów?
  • O czym będziesz pisać: Jakie są 3-5 tematów, których zawsze będziesz się trzymał? Na przykład, jeśli używasz mediów społecznościowych do marketingu dentystycznego, możesz pisać o wskazówkach dotyczących higieny dentystycznej, ofertach dla pacjentów i faktach dotyczących zdrowia jamy ustnej. Jakie kluczowe wiadomości będziesz wysyłać?
  • Kiedy będziesz publikować: Jak często będziesz publikować posty w każdym tygodniu? W jakich dniach i godzinach?
  • Jak wygląda Twoja marka: Jakich kolorów i czcionek będziesz używać? Jaki jest głos i osobowość Twojej marki?

Świetnym sposobem na zdobycie inspiracji dla swojej strategii jest przeprowadzenie szybkiego audytu swojej obecnej obecności w mediach społecznościowych. Na przykład, zwróć uwagę na to, na co aktualnie reagują użytkownicy i w jakich porach dnia uzyskujesz największe zaangażowanie, abyś mógł skupić się na tym, co już działa. Jeśli nie jesteś jeszcze zbytnio obecny na żadnym portalu społecznościowym, możesz czerpać pomysły, przeglądając strony konkurencji.

Twoja strategia może i powinna zmienić się z czasem, ale robienie tego pomoże Ci zacząć budować swoją zawartość, jak dowiedzieć się, co działa (a co nie) dla lokalnego biznesu.

4. Zbuduj swój kalendarz treści

Kolejnym krokiem w tworzeniu mediów społecznościowych dla małych firm jest budowanie kalendarza treści. Powinieneś planować i tworzyć treści z wyprzedzeniem – najlepiej z co najmniej 2-4 tygodniowym wyprzedzeniem. Zawsze możesz dodać treści później, w oparciu o bieżące wydarzenia lub pomysły z ostatniej chwili, ale posiadanie zaplanowanego kalendarza treści pomaga pracować z wyprzedzeniem i uniknąć zamieszania w dniu publikacji nowych postów.

Kiedy nadchodzi czas na burzę mózgów, odwołaj się do swojej strategii social media, aby upewnić się, że Twoje pomysły są zgodne z tym, co chcesz osiągnąć. Mając w głowie 3-5 głównych tematów, generuj konkretne pomysły na posty na każdy tydzień, w którym planujesz je opublikować. Kiedy pomysły są już ustalone, możesz zacząć pisać podpisy, projektować lub pozyskiwać materiały wizualne i wybierać hashtagi, których chcesz użyć.

Aby pomóc Ci usprawnić proces publikowania, rozważ użycie narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takiego jak Buffer, Hootsuite lub Later. Dzięki możliwościom automatyzacji tych narzędzi, publikowanie może być dość łatwym procesem. Tworząc treści, po prostu prześlij je prosto do narzędzia i zaplanuj ich publikację w określonym dniu i godzinie.

Wiele z tych narzędzi oferuje darmowe plany podstawowe i można ich używać do publikowania i zarządzania różnymi platformami społecznościowymi – od Facebooka i Twittera po Pinterest i LinkedIn – wszystko z jednego miejsca. Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie czasu i mają dodatkowy budżet, można również rozważyć outsourcing tej pracy do profesjonalnego marketera social media. Może to kosztować od 500 zł do kilku tysięcy zł miesięcznie.

5. Budżet na reklamę w mediach społecznościowych

Reklama w mediach społecznościowych jest kluczowym narzędziem do rozszerzenia zasięgu Twoich treści poza dotychczasowych zwolenników. Kiedy zapłacisz za reklamę, Twoje treści pojawią się jako “sponsorowane” lub “promowane” bezpośrednio w kanałach konkretnej grupy odbiorców, do której chcesz dotrzeć.

Zanim jednak zaczniesz inwestować w reklamy, stwórz budżet, w którym dokładnie określisz, ile możesz wydać w danym przedziale czasowym i jakie konkretne treści będziesz promować. Na przykład, 25% budżetu można zarezerwować na promocję nowych produktów, a kolejne 25% na ponowne zaangażowanie bazy klientów.

Średnio, firmy wydają 12% swojego budżetu marketingowego na media społecznościowe. Ich budżety są głównie wykorzystywane do budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów. Nie martw się, jeśli Twój budżet nie jest ogromny. Nawet 400 zł miesięcznie może przejść długą drogę. Reklamy w mediach społecznościowych są dość tani sposób promowania swojej firmy z dwóch powodów:

Są one bardzo ukierunkowane: Zamiast dotrzeć do ogólnej publiczności, będziesz w stanie kierować konkretne demograficzne i zainteresowania dla lepszego zwrotu z inwestycji.Stosują się do modelu cost-per-click: Będziesz płacić tylko wtedy, gdy ktoś angażuje się z reklamą.Jeśli planujesz zainwestować w influencer marketingu, który polega na płaceniu wpływowych ludzi w swojej branży do promowania produktu wraz z reklamami w mediach społecznościowych, wyrzeźbić miejsce w budżecie marketingowym dla tego, też.

6. Śledź swoją wydajność

Nie każda taktyka marketingowa będzie dokładnie pasować do Twoich kanałów mediów społecznościowych. Doskonalenie strategii mediów społecznościowych wymaga trochę prób i błędów. Jak przetestować nowe taktyki marketingowe mediów społecznościowych dla małych firm, ważne jest, aby śledzić metryki. Metryki dostarczają niezbitych danych na temat tego, czy kampanie działają – i czy trafiasz w swoje cele marketingowe – więc wiesz, czy powinieneś kontynuować tę strategię, czy wrócić do deski kreślarskiej.

Nie patrz tylko na metryki próżności. Liczby takie jak całkowita liczba followersów czy całkowita liczba polubień postów są powierzchowne i nie mówią zbyt wiele o wydajności. Skup się na takich wskaźnikach jak:

  • Współczynnik zaangażowania
  • Współczynnik kliknięć
  • Współczynnik konwersji
  • Wskaźnik wzrostu liczby followersów

Te silniejsze wskaźniki pomogą Ci dostrzec trendy i zdiagnozować każdy problem, pozwalając Ci dostarczać wysokiej jakości treści w mediach społecznościowych, które pokochają Twoi docelowi odbiorcy. Wiele narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi również podwaja się jako narzędzia analityczne, więc śledzenie metryk na kontach biznesowych nie musi być czasochłonnym zajęciem.

Zwiększ swoją obecność w Internecie dzięki mediom społecznościowym dla małych firm

Efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych dla małych firm nie musi nadwyrężać Twoich zasobów. Platformy mediów społecznościowych, takie jak Pinterest czy Facebook Pages, umożliwiają dotarcie do odpowiednich konsumentów przy stosunkowo niskich kosztach. Jeśli skupisz się na odpowiednich platformach i typach treści dla swojej marki – i użyjesz odpowiednich narzędzi, aby usprawnić swoje wysiłki – możesz generować wyniki bez marnowania czasu.

Jak dostać wiesz z social media marketingu, nie zapomnij rozszerzyć swoją obecność online poza platformy społecznościowe. Zarejestruj swoją stronę biznesową na Yelp, aby dotrzeć do tysięcy aktywnych użytkowników w Twojej okolicy, którzy szukają małych firm, takich jak Twoja.

Przeorientuj swój przekaz marketingowy

Jeśli chodzi o marketing w dzisiejszych czasach, musisz nie tylko dopasować swoją wiadomość do swojego idealnego klienta, ale musisz zaangażować ich i utrzymać ich uwagę, jak również. Oto coś, co powiedziałem przez lata, i prawdopodobnie powiem to jeszcze kilka razy: Twoi klienci i potencjalni klienci nie dbają o twoje produkty lub usługi (to nie ma brzmieć tak ostro, jak to prawdopodobnie czyta). To, czego naprawdę chcą, to ktoś, kto rozwiąże ich problemy.

Jeśli potrafisz wskazać, jakie to problemy i zwięźle wyjaśnić, jak się do nich odnosisz i rozwiązujesz je w swojej komunikacji, to w zasadzie wygrałeś złoty bilet. Daj jasno do zrozumienia, że rozumiesz, czego chcą i potrzebują.

Dodaj komentarz